طراحی سایت

قالب وبلاگ

چرا باید همه ازدواج کنیم ؟ - به پادرنگ خوش آمدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت


به پادرنگ خوش آمدید
 
نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/5 توسط یاس

 

ازدواج و همسر گرفتن یک مسئله مهم و ضرورى در زندگى انسانهاست که هر انسانى چه مرد باشد و چه زن فطرتا و طبیعتا لازم است ازدواج کرده و براى خود همسرى اختیار کند تا در کنار او آسایش ‍ جسمى و آرامش روانى خود را حفظ کرده و بسوى تعالى و کمال انسانى حرکت کند و به آنجا برسد که باید برسد!

چرا باید همه ازدواج کنیم ؟

 

 

ازدواج و همسر گرفتن یک مسئله مهم و ضرورى در زندگى انسانهاست که   هر انسانى چه مرد باشد و چه زن فطرتا و طبیعتا لازم است ازدواج کرده و براى خود  همسرى اختیار کند تا در کنار او آسایش ‍ جسمى و آرامش روانى خود را حفظ کرده و بسوى تعالى و کمال انسانى حرکت کند و به آنجا برسد که باید برسد!
همسران خوب و شایسته در کنار هم احساس خوشبختى کرده و به یارى همدیگر یک زندگى پر از نشاط را پى ریزى کرده و پایه هاى سعادت را در زندگى خود یکى پس از دیگرى بناء مى کنند و با دلگرمى و دلخوشى به زندگى خود ادامه داده و براى بقاء و سعادت جامعه فرزندانى خوب و مهذب به جامعه تحویل مى دهند.
ما باید بدانیم که یکى از الطاف بزرگ الهى این است که همسران ما را از جنس خود ما آفریده و محبت همدیگر را در دلهاى یکدیگر قرار داده تا در کنار هم احساس آرامش و خوشبختى نمائیم .
اینجا یک سئوال بدون جواب را مطرح کرده و جواب آن را خود شما باید بدهید.
سئوال :
((اگر خداوند همسران ما را از جنسى خودمان نمى آفرید، چه مشکلات و سختى ها در زندگى ما بوجود مى آمد؟))
این است که قرآن مجید این مسئله را یکى از نشانه هاى بزرگ خداوند به شمار مى آورد و مى فرماید:
((یکى از آیات و نشانه هاى بزرگ خداوند تبارک و تعالى این است که از جنس و نوع خود شما برایتان جفت آفرید تا با او انس گرفته و در کنار هم با آرامش خاطر زندگى کنید و براى یک زندگى مشترک لذتبخش و شیرین خداوند مودت و محبت در دلهاى شما نسبت به همدیگر قرار داده است )).(4)
با توجه به آیه فوق لطف خداوندى را به خوبى درک مى کنیم که خداوند به اضافه اینکه جفت انسان را از جنس خود او آفریده و براى بهتر زندگى کردن آنها مهر و محبت یکدیگر را نیز در دل یکدیگر انداخته است .
در آیه دیگر پس از دستور عقد و ازدواج به انسانها در مقابل عمل ازدواجشان بى نیاز و مستغنى نمودن آنها را هم به عهده خود گرفته و مى فرماید:
((شما ازدواج کنید، و زنان و مردان بى همسر را همسر دهید و همچنین غلامان و کنیزان صالح خود را به ازدواج یکدیگر در آورید و از فقر و تنگدستى نترسید که خداوند ازدواج کنندگان را با لطف و فضلش غنى و بى نیاز مى گرداند، خداوند به هر چیز وسعت دهد و بر همه چیز عالم و داناست )).(5)
چه زیباست خدا و چه زیباست کلام خدا، چقدر مهربان است و چه اندازه محبت آفرین است ، اگر ما تعقل کرده و فهم و شعور داشته باشیم !
در این باره آیات زیادى در قرآن مجید هست و ما در نظر گرفتن حجم کتاب از نقل آنها صرفنظر نموده به همین دو آیه اکتفاء مى کنیم ، منطوق و مفهوم آیات فوق و آیات دیگرى که در این مورد هست جواب سئوال اینکه (چرا باید ازدواج کنیم ؟) را به خوبى خوب روشن مى کند:
(پنج جواب خوب ):
1-
ما ازدواج مى کنیم که به دستور خدا عمل کرده باشیم ، خدائى که با لطف عمیمش ما را آفریده و همسر ما را از جنس خودمان خلق کرده و مهر و محبت یکدیگر را در دل همدیگر قرار داده و در مقابل این عمل ما، غنى و بى نیاز گردانیدن ما را متقبل شده است .
2-
ما ازدواج مى کنیم که به سنت رسول گرامى اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلى الله علیه و آله و سلم عمل کرده باشیم ، و وظیفه پیرو مسلمان بودن خود را اداء کنیم .
3-
ما ازدواج مى کنیم که نظم جهان به حرکت خود ادامه داده و ما بسوى تعالى و کمال حرکت کرده باشیم .
4-
ما ازدواج مى کنیم که غریزه جنسى خود را از راه حلال و مشروع اشباع کرده و خطا و گناه نکرده باشیم .
5-
ما ازدواج مى کنیم تا فرزندان و نوادگانى از خود بیادگار گذارده و آنان را به جامعه تحویل داده باشیم .
و دهها جواب در این باره مى توان ارائه داد.

 

 



.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • راه آرام
  • پیج رنک