طراحی سایت

قالب وبلاگ

دی 90 - به پادرنگ خوش آمدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به پادرنگ خوش آمدید
 
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/10/22 توسط یاس

 

 

امام حسین

«ایکس - شبهه» نوشت: البته که شهادت از بزرگ‌ترین سعادت‌ها است، چرا که هر کسی بالاخره می‌میرد و یا اگر با ظرافت بیشتری دقت کنیم، مشاهده می‌کنیم که هر کسی بالاخره در راه رسیدن به محبوب خود به نوعی کشته می‌شود و چه بهتر از این است که هدف و محبوب در زندگی «الله جل جلاله» باشد و آدمی در راه او به نوعی از انواع شهادت از این دنیای فانی برود. در هر حال اگر قرار است در راه هدف جان بدهیم، چه بهتر که هدف ما شهوت، قدرت، ثروت و سایر جاذبه‌های دنیای فانی نباشد، چون پس از مرگ با معشوق حقیقی مواجه هستیم. پس شهادت در راه خدا بهترین نوع مرگ و فوز عظیم است. اما در خصوص این که چرا برای امام حسین (ع) گریه می‌کنیم، به نکات ذیل که فقط اشاره‌ای به برخی از حکمت‌ها می‌باشد توجه نمایید:

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط یاس

یکی از دوستان شیخ رجبعلی خیاط نقل می کند که:همراه ایشان به کاشان رفتیم. عادت ایشان این بود که هر جاوارد می شد  به زیارت اهل قبور می رفت.هنگامی که وارد قبرستان کاشان شدیم شیخ گفت "السلام علیک یا ابا عبدالله" چند قدم جلو رفتیم فرمود بویی به مشامتان نمی رسد؟گفتیم نه  چه بویی؟فرمود بوی" سیب سرخ" استشمام نمی کنید؟گفتیم نه قدری جلو تر آمدیم به مسئول قبرستان رسیدیم.جناب شیخ از او پرسید امروز کسی را در اینجا دفن کرده اند؟او پاسخ داد پیش پای شما کسی را دفن کرده اند و مارا سر قبر تازه ای برد و در آنجا همه  ما بوی" سیب سرخ" را استشمام کردیم. پرسیدیم این چه بویی است؟شیخ فرمود :وقتی که این بنده ی خدا را در اینجا دفن کرده اندوجود مقدس" سیدالشهدا" تشریف آوردنداینجا و به واسطه ی این شخص عذاب از این قبرستان برداشته شد.


کتاب کیمیای محبت


محمدی ری شهری



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط یاس

تنها از خداوند می ترسید، در دعای عرفه می گوید: اَللّهم اجعَلنی اَخشاکَ کَاَنّی اَراک» یعنی خدایا من را ترسان گردان گویا تو را می بینم.

 

امام حسین

 

از غیر از خدا نمی ترسید، حضرت می فرماید: لو َلم یکُن لی ملجاً ولا مَاویَ لما بایعت یزیدبن معاویه یعنی اگر در دنیا هیچ پناهگاهی نداشته باشم و کسی مرا حمایت نکند من با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط یاس

امام حسین(علیه السّلام) و ترس از خدا :

قرآن در وصف انبیا می گوید : پیامبران پیشین کسانی بودند که در تبلیغ رسالت الهی از خدا می ترسیدندواز هیچ کس جز خدانمی ترسیدند .

 

اَلّذینَ یُبلّغونَ رِسالاتِ الله و یَخشونَهُ ولا یَخشِونَ اَحَداً اِلّاَ الله

 

ترجمه: همان کسانی که رسالت هاو پیامهای خدا را (به مردم) می رسانند واز او می ترسند واز احدی جز او نمی ترسند.

 

سوره احزاب آیه



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/19 توسط یاس

مسئله اربعین سید الشهداء(علیه السلام) و این که آیا خاندان آن حضرت پس از رهایی از اسارت یزید قصد عزیمت به کربلا را داشته و نیز آیا توانسته اند در آن روز به زیارت آن مضجع شریف نایل آیند و مرقد مطهرش را زیارت کنند، از جمله مسائلی است که از دیرباز صاحب نظران در باره آن اختلاف نظر داشته و هریک با استشهاد به ادله تاریخی برای اثبات یا نفی آن تلاش کرده اند.

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک